Kedves szerzőtársunk Tóth János Attila új blogot indított, amelynek fő célja, hogy a víz alatti régészetet megismertesse a nagyközönséggel illetve, hogy kutatásairól, a munkák szervezéséről, csapatának eseményeiről, eredményeiről részletesen beszámoljon.
Már az első bejegyzések egy a Dunából frissen előkerült még most is végveszélyben lévő török kori hajóroncs megmentésére tett erőfeszítésekről számol be, amelynek sikerében őszintén bízunk.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
jakab01 2009.02.13. 20:09:36
Gratulálok a felfedezéshez és az új bloghoz is!
tony84 2009.02.14. 10:20:10
Cirpi 2009.02.14. 13:58:46
Annyit tennék hozzá a cikkhez -nem csorbítva a kormeghatározást végző szakember hírnevét- ,hogy nem valószínű, hogy teljesen járatlan ösvényen haladt, hiszen nem olyan régen ismertté vált tiszai törökkori híd pilléreinek kormeghatározása szintén dendrokronológiai vizsgálatok alapján történt. A konzerváló műhely hiányát is pusztán az anyagiakra fognám, nyilván a restaurátori hozzáértés, tudás megvan, csak .....
Szintén üdvözlöm az új blogot, kíváncsian várva a folytatást.
jakab01 2009.02.16. 09:03:01
shipwreck.net/pdf/OMEPapers2-HMS_Victory.pdf
jakab01 2009.02.16. 09:13:29
:-)
A Tropicarium nem lenne partner némi vízalatti lelet elhelyezésében, kiállításában?
régészbúvár · http://buvarregesz.blog.hu 2009.02.16. 11:30:13
A Tropicarium egy kicsit más profillal működik. A rövid távú lehelyezés körvonalazódni látszik, talán már a középtávú is. A konzerválást "régész környezetben" kellene végezni
A Victory zűrös történet: a kincskeresők állítják egyelőre, hogy megvan, a brit hatóságok még nem látják bizonyítva. Ha mégiscsak az, akkor nem fogják engedni kitermelni.
(itt nem Nelson hajójáról van szó, hanem egyel korábbiról). Majd a blogon is írok róla
jakab01 2009.02.16. 12:26:55
Igen, tudom (más profil). Mindössze egy ötlet volt részemről, hogy lehetne a nagyközönség elé tárni egy kis darabkát, részt. A bányató alján való elhelyezést nem igazán nevezném igazi közszemlére tétellé.
Bár tudom, az elsődleges cél nem is az lenne, hanem az állag megóvás. Viszont sponzorokat csakis a népszerűsítéssel lehetne szerezni.
Ha a tropicarium is látna benne fantáziát, lehet még támogatná is a további kutatásokat. Ki tudja?
Na mindegy, tényleg csak egy kósza ötlet volt, nem akarok senkit sem győzködni.
:-)
jakab01 2009.02.16. 12:52:32
6500 Baja, Roosevelt tér 1.fsz.6.
Bajai Hajómalom Egyesület
Többek között egy életnagyságú dunai hajómalom megépítésén fáradoznak. (magyarul egy vízi múzeumot akarnak létrehozni.)Sajnos nincs telefonszámom, de bizton örülnének, ha felvennétek velük a kapcsolatot.
A helytörténeti jártasságukkal talán még újdonságokkal is szolgálhatnak számotokra.
jakab01 2009.02.16. 13:10:46
Bajai Hajómalom Egyesület. elnöke,. Tel.: 06-30-959-2180. E-mail: hajomalom@gmail.com. www.hajomalom.eu.
régészbúvár · http://buvarregesz.blog.hu 2009.02.16. 13:12:56
jakab01 2009.06.02. 11:34:23
buvarkund 2009.06.03. 15:49:56
Hiába no, a profik azok profik, nekünk nem menne 2 nap alatt 5,5 négyzetkilométer teljes átkutatása szerintem:)
régészbúvár · http://buvarregesz.blog.hu 2009.06.15. 13:00:28
:)